Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
-
pełnienie funkcji kierownika Referatu Organizacyjnego,
-
wykonywanie w imieniu Wójta funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy,
-
opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
-
opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
-
opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów i samodzielnych stanowisk,
-
nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
-
prowadzenie spraw kadrowych, gospodarkę etatami oraz funduszem płac w Urzędzie,
-
rozstrzyganie spraw kompetencyjnych między pracownikami,
-
prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek podporządkowanych oraz pracowników Urzędu,
-
prowadzenie dokumentacji z zakresu dyscypliny pracy w Urzędzie,
-
dbałość o podnoszenie kwalifikacji pracowników,
-
dbałość o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenie,
-
prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
-
przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
-
nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady, Zarządzeń i decyzji Wójta,
-
nadzór nad kompletowaniem dokumentacji prac Rady Gminy,
-
wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległym,
-
koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
-
koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendum i spisami,
-
prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli,
-
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:
- Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Gminnej Biblioteki Publicznej,
-
koordynacja i organizacja spraw związanych z działalnością SP ZLA,
-
nadzór w zakresie przygotowania i przeprowadzenia otwartych konkursów ofert na realizację zadań o charakterze pożytku publicznego, wykorzystania środków przez te podmioty,
-
nadzór nad bezpieczeństwem mienia w Urzędzie,
-
nadzór nad administrowaniem Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz stronami internetowymi,
-
wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub z jego upoważnienia.