Przyznanie dodatku mieszkaniowego
- Aby otrzymać dodatek mieszkaniowy należy złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklarację o dochodach. Wniosek należy potwierdzić przez właściwą administrację domu, która wpisuje kwotę wydatków za mieszkanie za ostatni miesiąc. W deklaracji o dochodach wykazuje się dochody za ostatnie 3 miesiące, nie licząc miesiąca, w którym składa się wniosek.
- Celem udokumentowania ww. danych podłącza się stosowne zaświadczenie z zakładu pracy. Sposób obliczenia dochodów jest wyjaśniony na odwrocie deklaracji. W przypadku rencistów i emerytów przedstawia się ostatnią decyzję z ZUS lub 3 ostatnie odcinki z renty, emerytury, a w przypadku osób bezrobotnych - zaświadczenie z Urzędu Pracy.
- Aby ubiegać się o dodatek, dochód na jednego członka nie może przekroczyć w chwili obecnej 607,89 zł przy rodzinie wieloosobowej. Przy gospodarstwie domowym jednoosobowym dochód nie może przekroczyć 175% najniższej emerytury, tj. 1 113,51 zł, natomiast przy gospodarstwie wieloosobowym - 125%, czyli 795,36 zł. Wysokość dodatku stanowi różnicę pomiędzy wydatkami przypadającymi na normatywną powierzchnię użytkową zajmowanego lokalu, a wydatkami poniesionymi przez osobę otrzymującą dodatek.
- Normatywna powierzchnia użytkowa lokalu w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego nie może przekroczyć:
- 35 m2 dla 1 osoby,
- 40 m2 dla 2 osób,
- 45 m2 dla 3 osób,
- 55 m2 dla 4 osób,
- 65 m2 dla 5 osób,
- 70 m2 dla 6 osób,
- w razie zamieszkania w lokalu większej liczby osób, dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię użytkową o 5 m2.
- Dodatek nie przysługuje, jeżeli powierzchnie użytkowe zajmowanego lokalu przekroczą powierzchnię normatywną o więcej niż 30% albo 50% pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60%.
- Szczegółowe zasady przyznawania dodatków mieszkaniowych określa ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. nr 71 poz. 734 z późn. zm.) oraz rozporządzanie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. nr 156 poz. 1817).
Niezbędne dokumenty:
- wniosek
- deklaracja o dochodach
Plik | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|
Wniosek |
25KB 12KB 20KB |
|
Deklaracja o dochodach |
33KB 27KB 38KB |
Opłaty: nie podlega opłacie skarbowej
Jednostka obsługująca:
Referat Budżetu i Finansów
I piętro, pokój nr 14
tel. (32) 419 40 51 w. 121
Godziny urzędowania:
poniedziałek: od 7:00 do 15:00
wtorek: od 7:00 do 15:00
środa: od 7:00 do 15:00
czwartek: od 8:00 do 17:00
piątek: od 7:00 do 14:00
Udostępniający: Marcin Kucza
Wytwarzający/Odpowiadający: Marcin Kucza
Czas udostępnienia: 2009-02-16 15:38:14
Czas wytworzenia: 2009-01-22 10:02:59
wersja do druku |